Home » Customer journey » Wat kost een customer journey en wie kan het uitvoeren?

Wat kost een customer journey en wie kan het uitvoeren?

Als marketeer kun je zelf de customer journey van de organisatie waarvoor je werkt in kaart brengen. Om inzicht te verkrijgen in het gedrag van je klanten, is onderzoek naar jouw klantgroep essentieel. Om de kosten laag te houden, kun je dit onderzoek zelf verrichten. Plan bijvoorbeeld een vast moment in de week dat je telefonisch contact opneemt met klanten om dit inzicht te verkrijgen. Houd er wel rekening mee dat dit een tijdrovende klus is.

Het kan interessant zijn om een workshop te volgen over de customer journey, zodat je alvast op weg wordt geholpen. Als je zelf weinig tijd hebt en er wel marketingbudget beschikbaar is voor de klantreis, kun je ook een extern bureau inschakelen om hem voor je in kaart te brengen. BouwKennis kan alle fases, de verschillende momenten, touchpoints en bijbehorende beleving en emoties van de klant helder voor je in beeld brengen met de Customer journey scan. Van oriëntatie tot aanschaf, het gebruik van een product of dienst en de loyaliteit. Per fase wordt inzichtelijk gemaakt hoe je als toeleverancier scoort en op welk moment in de klantreis je meer relevant kunt zijn.

Om de Customer journey scan nog bruikbaarder te maken bieden we de optie aan een spiegelonderzoek uit te voeren. Met deze uitbreiding meten we de customer journey ook door onder jouw eigen medewerkers. Zo kan de vergelijking worden gemaakt tussen het beeld dat de organisatie heeft en het beeld dat jouw klantengroep heeft.

Kosten

Customer journey scanPrijsGereed
> 2.500 e-mailadressen4.750Gehele jaar op aanvraag
1.500 - 2.500 e-mailadressen5.650
500 - 1.500 e-mailadressen6.550
Volledig telefonisch onderzoek7.450
Add-on spiegelonderzoek+ 2.000

Heb je de customer journey al wel inzichtelijk, maar ben je op zoek naar content voor de verschillende touchpoints? Ons zusje BouwStijl Media kan je hier bij helpen! Neem vrijblijvend contact op met ons contentbureau.

Bekijk ook deze pagina’s:

» Wat is de customer journey?
» Wie binnen je organisatie moet je betrekken bij de customer journey?
» Wat kan ik met de customer journey?
» Checklist starten met de customer journey
» Hoe kan BouwKennis mij helpen bij de customer journey?