Home » Persberichten » Gratis toegang tot de BouwKennis Jaarbijeenkomst

Gratis toegang tot de BouwKennis Jaarbijeenkomst

Op donderdagmiddag 22 september is theater DE KOM in Nieuwegein het toneel voor de BouwKennis Jaarbijeenkomst 2016. Dit kennisevenement staat volledig in het teken van het thema Megatrends in de bouw, waarbij de sprekers een verdieping maken naar disruptie, trends en verandering. Zoals gewoonlijk worden de meest recente productie- en prognosecijfers onthuld én zijn er volop mogelijkheden om te netwerken. Omdat BouwKennis 12,5 jaar bestaat is de toegang geheel gratis!

Algemeen thema

Het thema Megatrends in de bouw is afgeleid van het gelijknamige rapport van BouwKennis dat eerder dit jaar is verschenen. Hierin staan de negen belangrijkste trends in de bouwsector en de impact hiervan op de onderlinge rolverdeling centraal. De trends zijn onderverdeeld in de pijlers bouw (veranderende bouwopgave, duurzaamheid, procesoptimalisatie, personeel in de bouw en bouwlogistiek) en marketing (klantgerichtheid, e-commerce, big data en inbound marketing). Boudewijn Goedhart, de directeur van BouwKennis, zal de rol van dagvoorzitter dit jaar op zich nemen. Aan hem dan ook de eer om de meest recente productie- en prognosecijfers te presenteren op de bijeenkomst.

Prof. dr. ir. Jan Rotmans over disruptie

De laatste jaren wordt er intensief gesproken over disrupties in de bouwsector. Dit komt doordat er in de afgelopen jaren in andere sectoren veel schokken hebben plaatsgevonden. Denk bijvoorbeeld aan de schokken die Uber, Airbnb, Netflix en Spotify teweeg hebben gebracht. Disrupties vinden plaats zodra er sprake is van: verspilling, als de klant afzijdig wordt gehouden van het keuzeproces of als er weinig transparantie is over de geleverde kwaliteit. Als we kijken naar de bouwsector, dan wordt duidelijk dat zelfs aan alle drie de voorwaarden voor disrupties wordt voldaan.

Jan Rotmans is hoogleraar Transitiemanagement en weet als geen ander hoe de bouwkolom rekening moet houden met deze disrupties. Zijn presentatie zal onder andere dieper ingaan op hoe het verdienmodel voor de toekomst er uitziet.

Robin van Galen over verandering

Disrupties zijn de kern van het toekomstige beleid, maar de grootste uitdaging blijkt het acteren op de veranderingen die hieruit voortkomen. Hoe moeten organisaties hier mee omgaan? Robin van Galen vertelt in zijn presentatie wat we kunnen leren van de sport op het gebied van veranderingen.

Robin van Galen is dé man die een team kan laten winnen. Zijn waterpolovrouwen wisten tijdens de Olympische Spelen in Peking de gouden plak te behalen. In zijn presentatie vertelt hij hoe ieder mens persoonlijk effectiever gecoacht kan worden, wat resulteert in het behalen van meer rendement uit een teamprestatie.

Adjiedj Bakas over trends

Binnen de bouwsector gaat er veel veranderen door de nieuwe ‘businessmodellen’. We moeten niet alleen kijken naar onze eigen sector, andere sectoren zijn net zo belangrijk. Adjiedj Bakas maakt in zijn presentatie duidelijk dat trends uit andere sectoren sneller gemeengoed kunnen zijn dan we denken.

Adjiedj Bakas is dé trendwatcher van Nederland en laat de kansrijke wereld van de toekomst zien in zijn presentatie. Hij spreekt niet alleen over de toekomst, maar biedt ook handvatten om trends direct toe te passen.

Finale BouwKennis Marketing Jaarprijs 2016

Tijdens de bijeenkomst vindt de finale van de BouwKennis Marketing Jaarprijs plaats. Dé prijs die iedere marketeer wil winnen na het uitrollen van een innovatief concept of product. Eerder dit jaar waren er al 10 concepten genomineerd uit alle inzendingen. Na een elevator pitch voor de vakjury zijn dit de drie finalisten in alfabetische volgorde: de in TBI-WOONlab samenwerkende bedrijven ERA Contour, Hazenberg Bouw en Koopmans Bouwgroep, SolidLux en Van Wanrooij Bouw & Ontwikkeling BV. De winnaar wordt voor 30% door de vakjury en voor 70% door de bezoekers van de Jaarbijeenkomst bepaald.

Gratis inschrijven

Dit jaar is het mogelijk om de BouwKennis Jaarbijeenkomst geheel gratis te bezoeken. Inschrijven kan via de website: http://bouwkennisjaarbijeenkomst.nl/inschrijven/

BouwKennis is uitgever van marktinformatie over de bouw-, vastgoed- en installatiesector. Onze producten ondersteunen managers bij het bepalen en invullen van het beleid. Kijk op www.bouwkennis.nl voor meer informatie of om u in te schrijven voor onze digitale nieuwsbrief.

Noot voor de redactie: Wilt u meer informatie, dan kunt u contact opnemen met Carmen Schrooten (+31 (0)10 206 69 96 of schrooten@bouwkennis.nl). Wanneer u (delen van) dit bericht publiceert, ontvangen wij graag een bewijsexemplaar. U kunt dit versturen naar: BouwKennis B.V., Max Euwelaan 51, 3062 MA Rotterdam.